Wednesday, June 1, 2011

.: inikah C.I.N.T.A.? :.


kenapa saya pilih AWAK, bukan DIA? sedangkan DIA selalu and sentiasa turuti ape saja kemahuan saya samada murah @ mahal, jauh @ dekat, senang @ susah pe saja yg terlintas d kepala akan dipenuhi oleh DIA tanpa sebarang keluhan, tetapi.... tidak pada AWAK, benda2 yg mengarut AWAK xkan layan. Bila nak keluar DIA xkan benarkan sy drive sendiri, jauh @ dekat dia akan sentiasa amek sy dirumah, xkan benarkan sy naik public transport, xkan benarkan sy susah @ even berpeluh pun, tetapi tidak pada AWAK, biarkan sy gerak sendiri, kalau buleh sentiasa amek awak bila kita keluar, sy yg kne fkir jalan utk ke tempat awak, sy yg harung jem, drve dlm hujan wlpn AWAK tau sy takot bila hujan. DIA xpernah bising bila sy xsembahyang, bila sy sembahyang DIA seronok dan akan puji sy, DIA xpernah kejutkan sy solat subuh, xpernah igtkan sy dah masuk waktu solat sebab dia tau sy akan marah DIA kalau DIA wat camtu, tetapi lain bg AWAK, solat adalah benda yg sangat dititikberatkan dalam amalan harian, AWAK akan marah bila sy lewat2kan solat, setiap hari call sampai sy bangun utk solat subuh, igtkan sy bila masuk waktu. bila sy dgn DIA, sy selalu komplen xmo naik kete kecik dia tu,so sy akan request utk DIA bwk kete mak @ ayah dia, means kete yg lebih selesa, macam biasa DIA tetap akan turuti demi utk tgk sy happy (pe yg dia ckp la kan... huhu) berbeza pd AWAK, even AWAK pernah bwk sy keluar naik van!!!!!! bende yg sy xpernah terlintas nak wat.... tapi yg peliknya, sy xpernah kisah naik van ngn AWAK.. kenape ea?? hurmmmmm...... even sekarang ni pn kalau g mana2, akan gunakan kereta sy... ofcz la sbb sy yg kne amek AWAK. bila saya sakit pulak... DIA akan datang and bawak sy g klinik xkira masa, malam @ pg buta, cuti @ masa DIA keje, DIA akan datang temankan sy. AWAK pulak wat masa ni xpernah lg teman sy @ ada d sisi sy bila sy sakit, sebab AWAK xde kat sini, AWAK jauh di sana, mugkin AWAK akan buat bende yg sama kalau AWAK ade kat sini... betul x? Dalam sesuatu keputusan bodoh yg sy selalu buat, DIA xakan pernah marah n akan sentiase support walaupun keputusan sy tu biasanya akan menbebankan DIA, sebenarnye DIA marah, tapi DIA xpernah tunjuk kat saya, ayat yg DIA selalu cakap "xpe la, bende dah jadi..." tapi kalau AWAK.... hahahahaa ofcoz sy kene marah dulu, kaw2 kene maki. walaupun akhirnya AWAK tetap akan support sy, dalam masa yg sama makian & cacian tetap sampai ketelinga saya. DIA xpernah perlekehkan sy, xpernah marah @ tinggi suara kat sy, so ngn sifat di mengadakan2kan ni wat sy bertambah mngada2... kalau DIA wat muka sikit, saya akan merajuk dan marah DIA balik... namun seperti biasa, DIA akan sabar melayan kerenah sy, walaupun punca pergaduhan adalah salah sy, DIA tetap akan mintak maaf. AWAK pernah marah sy, tinggi suara kat sy, maki sy, caci sy, tapi macam biasa, sy tetap sabar dengan kerenah AWAK, tetap bersabar dan cuba memujuk kalau AWAK marah... pelik kan??

~✿ Jika ALLAH sudah takdirkan sesuatu itu untuk KITA..
WALAU seluruh ISI ALAM ini MENGHALANG kita dari mendapatkannya,
Kita TETAP AKAN mendapatkannya dengan apa cara sekalipun...

TETAPI jika ALLAH sudah takdirkan sesuatu itu BUKAN untuk KITA,
WALAU seluruh ISI ALAM ini MEMBANTU KITA untuk mendapatkannya,
Kita TETAP TAKKAN mendapatkannya.... ~✿



"Jatuh cinta perkara biasa, Apabila kita jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada sesuatu KEISTIMEWAAN pada seseorang tu, Tetapi kita kena ingat . .Kita tak akan DIKAHWINKAN dengan seseorang atas sebab JATUH CINTA atau saling CINTA MENCINTAI . . Kerana kita berkahwin dengan JODOH kita, jodoh yang Allah dah tetapkan di LUH MAHFUZ . . Dan tak mustahil orang yang kita paling BENCI itulah jodoh kita yang kita akan dikahwinkan dengannya . .Ditakdirkan jodohnya dengan INSAN lain, kita pula dengan yang lain . .Tetapi itu tidak bermakna UKHWAH antara kita dan dia TERPUTUS . . Kita dan dia sama-sama mencari REDHA Allah .."

**AKIHIRNYA: saya pilih AWAK sebagai pasangan hidup saya... pelik kan?? org selalu ckp saya bodoh sebab tinggalkan DIA, n pilih AWAK. tapi saya yakin, ALLAH telah rancang sesuatu utk saya, mungkin inilah yang dikatakan JODOH~

No comments:

Post a Comment